Wednesday, February 3, 2010

BRAINWASH...

Hmmm...hari ni kena brainwash lagik. Ada jek yang tak kena. Pendapat tulus ikhlas lagi telus nampaknya tak dihargai. Amat bosan menonggok kat opis membuat sesuatu yang tak dapat aku digest maknanya. Apa sebenarnya sumbangan aku pada negara?

I sound like a broken record...tapi sementelah aku dilahirkan dengan inherent ability untuk komplen berbakul-bakul, that's what I've been doing on constant basis. Aku baru jek tahu yang aku telah up-d-ante untuk meningkatkan tahap pencapaian aku di tangga yang agak tinggi dalam senarai Hate List di M*****. Apa-apa jelah labu....aku datang keja bukan nak buat orang suka kat aku cos at the end of the day, my TRUE (aku ulang..true) job quality will not be reflected berdasarkan emosi hamba-hamba Allah terhadap aku.

It is insane...here I am, stuck within the invisible wall of the asylum day in, day out dotting my i's and crossing my t's..repeatedly doing the same thing and expecting different results. It's very disappointing. Rasa macam deceived tahap dewa bila mendengar kata-kata yang berdegar-degar dari keyplayers kat sini. I mean..camana nak transform kalau the only good thing about us is knowing how to talk around issues, to sugarcoat shits and sing lullaby that kills softly?

And memandai-mandai ni...aku rasa anak cik harun sebelah umah ni yang darjah 2 tu pun tahu camana. Nak jadi tin kosong bukan susah mana pun...asal boleh appear bijak laksana, si kancil pun boleh nampak macam professor. Aku nak job satisfaction..nak mengisi ilmu di dada nan kosong ni..but all i get is disappoinment.

Nampaknya kempunan le aku nak rasa berguna pada agama, bangsa dan negara..unless kita ubah budaya minda kita. Cakap banyak pun taraaa guna... baik tido.

Gila...memang kerja gila.

No comments:

Post a Comment

W.H.A.T.E.V.E.R.