Saturday, March 7, 2009

Emoticon La Pulak...

Hari nie seperti biasa, I have the whole house to myself. Che Abe sebagaimana rutin Jumaatnya telah keluar bersosial dari saat selesai solat Jumaat hingga sekarang which is like 4.00 am. Semenjak bergelar isteri ni, kehidupan sosial aku semakin pupus. Duduk ler aku dalam umah ihsan Kerajaan setiap malam sepi sepie. Nasib baik ada "macam-macam ada' menemani. Not that I'm complaining tapi ada kalanya teringin gak nak pie open house Hajah Rokiah..

Anyway, dalam aku surf macam-macam chanel terlekat plak pada satu cite berkenaan teenage mom. Sedih lah pulak...aku nie teringin bebenor nak jadi emak. Tambah-tambah lak semenjak Mariah bersalinkan Aqlan nieh. Walaupun aku over dari emak kandungnya, dia tetap anak buah aku jek. Kekadang ghase tension and putus asa ler pulak. Tambah-tambah lagi kalau pi jenjalan, orang asyik tanya "tak ngandung lagi ker?". Hek eleh, dolu aku tak kawin sibuk, nie aku dah kawin skema jawapan dah berubah pulak. Macam nak je ku cilikan molot insan yang tidak pernah makan penampar itew.

I want offsprings so bad that i had cheated my system too many times. Mula la dapat tanda-tanda macam owang ngadung tapi bila Jepun menyerang Malaya baru aku tau itu hanyalah petanda yang aku craving Ayam Golek Madu Tiga kat depan Pasar Ampangan tuh. Benci!!!

Ada baby best gamaknya...baca Chech punya blog, aku rasa kalau aku dapat bundle of joy, aku pun excited gitu. My world will evolve and revolve around those two lil' feet. Tapi buat masa ini nampaknya kenalah berkongsi kasih dengan hak milik orang.

Hmm well...it seems like Mr. TeddyBaby will be my playmate for quite sometime...

Guys, aku nie late bloomers, maka sapa yang arif bab-bab nak ada bun in the oven tu mai ler kongsi petua. Memang tak malu aku ni tapi I'm desperado amigo!

Oh gosh..this is a real pain in the tut tut.

2 comments:

  1. I'm sorry that I tortured many a reader with my tale about Khalish :). Khai particularly.

    On a serious note, if you've tried Clomid and IUI, combined with scheduled tut tut (of a different kind to your tut tut) to no avail, chill for a while before you try again. That helped me a lot.

    ReplyDelete
  2. well, i've been there & done that. bukan je org tanya bila nak dpt anak. sampaikan ada jiran aku yg kata aku ni mandul. tp Allah Maha Kuasa, sebulan dua lepas jiran aku kata gitu, syukur alhamdullillah aku pregnant. Kadang2 mcm mana pun kita usaha @ menangis mcm mana pun, tp kalau belum rezeki kita, we have to accept it la. aku ni dah masuk 3 tahun kahwin baru la dpt IKHWAN HADI ni.

    buat masa ni, cherish your live with hubby puas2. like what me & syed do.

    feel free to visit me, ntah ko ingat aku llagi ke tidak (siti zubaidah, kwn noreen kecoh tu)
    http://ibuaries.blogspot.com

    ReplyDelete

W.H.A.T.E.V.E.R.