Wednesday, April 14, 2010

Aku Dah Bosan...

Dah lama tak menulis di blog ni...tapi dah ada kesempatan nak meluahkan perasaan ni baiklah digunakan sepenuhnya agar tidak hilang akal ku ini..

Anyway, aku sekarang tengah house hunting. Takkanlah selamanya nak duduk menyewa di kuartes kerajaan ni. Nanti syok-syok tak ingat dunia, tup tup bila dah sehari nak pencen baru sedar rumah sendiri tak ada. Haru beb...maka aku kenalah membuat perancangan strategik demi menjamin masa depan aku dan keluargaku..Chewah!

Tapi, ni yang aku malas ni. Bila meng'house hunting' ni akan terdedahlah aku kepada realiti yang selama ni aku berusaha nak elak. Nak terkeluar biji mata aku nengok harga rumah sekarang ni. Kalau nak yang best-best, kenalah bersedia meleburkan lebih kurang 1/2 juta. Adush..mana nak cari beb? Silap-silap haribulan dok umah kotak jek jawabnya.

Macam mana nak memenuhi cita-cita menjadi Urban Malay? Economy wise, tak terdaya nak jadi competitive. Gaji den boleh beli replica umah lego ja...

Tu..apa solusinya?

No comments:

Post a Comment

W.H.A.T.E.V.E.R.