Thursday, April 9, 2009

Hijab and Me

Hari ini, pada 9 April 2009 yang bersejarah ini, hubby telah tanya satu soalan yang sangat tidak daya aku menjawabnya. Dia tanya bila agaknya aku nak pakai hijab? Erkkkk..sensitif tu. Aku tak tau nak kata apa..

It's not me untuk buat sesuatu kerana insan lain. I am my own principal for the longest time I remember. Bukanlah aku nak menderhaka pada suami atau pun saja-saja suka nak mengingkari suruhan Tuhan tapi, I have my own ideal. Aku tak nak le pakai tudung, tutup rambut tapi hati busuk bangkai. Ada je orang yang bertudung tapi kalau ngumpat pasal aku, aduh... Tuhan ajelah yang ampunkan dosa kamu. Bukannya aku tak tahu siapa mereka-mereka tu..

Anyway, bukan semua macam tu. Cuma, aku tak tahu lah sama ada aku bersedia atau tidak. It's too hard. Tapi bak kata hubby, nak tunggu bersedia, sampai bila-bila pun tak akan datang moments tu. A devil's play katanya. Betul ke?

Susahnya aku rasa. I know, benda ni kena banyak bersabar supaya spirit memakai hijab tu dapat diamalkan sepenuhnya. But how?

Ada sesapa ke berminat nak menghulurkan khidmat nasihat dan bantuan guaman?

No comments:

Post a Comment

W.H.A.T.E.V.E.R.