Thursday, April 2, 2009

Bengang Pada Yang Bengong

I am not a natural rebel tapi a series of unfortunate events pada pagi yang supposedly indah has driven me to the edge. Rasa down giler...am I not good enough? Have I not done enough just to shut those potty mouth yang menuduh aku tak reti kerja. Well I am not a lawyer (don't want to be one anyway) tapi aku ada akal fikiran, hati dan perasaan. Yang menyebabkan aku berbuku jek adalah keangkuhan manusia-manusia bengong yang menganggap mereka bijak laksana. Puii..

Yang buat aku lagi menyampah ialah, kalau dah tak reti pasal HR tu, yang dibuat sampai menyusahkan hidup orang apa ke jadahnya? Susah sangat ke nak pi minta signature untuk approve permohonan aku nak pi training? Yang bestnya, kursus JPA tu JPA lah yang sponsor, yang dia tak kasi atas alasan tak de dalam budget jabatan apa hal? Bukan duit kaum kerabat dia yang akan dipakai. Sekarang aku rasa sangat down... tak de personal enrichment langsung menghambakan diri kat opis ni. Dah le ari tu makcik keluarkan kenyataan yang menyayat hati.. buat aku rasa tak dihargai langsung, ni nak mohon pi kursus pun nak kena buat research dulu. PTD kalau tak tolong PTD, lawyer apatah lagi. Tersisih lah aku dalam opis yang dingin sedingin hati manusia-manusia beku tu.

Anyway, berbekalkan semangat kental yang diwarisi dalamn genetik ku.. I decided not to get mad - I'll get even.

Ha..tunggu la korang!!!

No comments:

Post a Comment

W.H.A.T.E.V.E.R.